Ksenija Erker je pjevačica koja je 70-tih bukvalno niodkud bljesnula na muzičkoj sceni bivših jugoslovenskih prostora. Popularnost uz kriterij istančanog ukusa pogotovo pri pomeni tekstova u pjesmi. Sve su to trebale biti životne priče. Šansone i prelijepe izvedbe zabavne muzike. Interpretatorka simpatična, smirena i blaga ali i pozitivna i iskrena osoba rado je viđena među kolegama iz branše. Ona je itekakav znalac dubine i značaja muzike pa od tuda i taj poseban pogled na kvalitet muzike. Karijera nekomercijalna ali autentična. U svom muzičkom opusu pravila je u više navrata presjeke. Bolje kazati zapostavljala muziku zbog smjernosti i odanosti porodičnom životu koji joj je bio od prioritetnog značaja.
Snimala noću
Ksenija Erker je rođena 1954. godine u Zagrebu. Ljubav prema muzici nosi još od pete godine zajedno sa svoje tri sestre. One su su zapravo utrkivale koja će ostvariti bolje rezultate u muzici. Ksenija je pjevala u zagrebačkom HNK horu od svoje sedme godine. Otac pravnik beskrajno je volio muziku, čak je kupio klavir, teško ga otplativši, a pripao je Kseniji koja je u muzičkoj školi bila najbolja. Taj klavir je, kaže ona, sada bolna uspomena. Bila je prinuđena da ga proda jer nije imala prostor u stanu gdje bi ga postavila. Na koncu pobijedilo je ubjeđenje da je to samo stvar. Nakon muzičke škole ona je pjevala prateće vokale jer je voljela djelovati iz sjene. Njena skromnost je bila pretjerana pa je odavala sliku neambicioznosti i neupornosti. Teško se odlučila na samostalnu karijeru sa svojom prvom pjesmom „Povedi me večeras“.
Potom je 1974. godine sa pjesmom „Proljeće je otpočelo s kišom“ koja je nastala iz saradnje sa Arsenom Dedićem bukvalno proizvela neočekivani bum. Hit koji je vodi na koncerte diljem glavnih gradova bivše Jugoslavije, odlazi i u SSSR sa Ivicom Šerfezijem koji je važio za zvijezdu broj jedan na tim prostorima no kada je Ksenija ispjevala Mininu pjesmu „Amor mio“ dočekana je ovacijama i tako na 70 koncerata. A ona vrtila tri rečenice koje je naučila na ruskom diljem tih prostora svo to vrijeme. Uslijedio je i nastup na „Zagrebačkom festivalu“ gdje je pokupila nagradu za interpretaciju kao debitantica festivala sa numerom Zrinka Tutića „Doći će dan“. Bio je to početak prave karijere. Njen vokal i pjevanje se sjajno uklapalo u zabavne melodije.
Uprkos tom podatku ona je i dalje stidno djelovala na estradi. Realizirala je i album izabranih italijanskih kancona, hitove „Proljeće bez tebe“, „Sad mi kaži“, „Ti me možda voliš“, „Opraštam ti sve“, „Nikad više“, „Ti si moja inspiracija“… Ksenijina stabilna ličnost i nemjeriva ljubav prema porodici je odvaja već 80-te iz muzike. Ona je već bila udata za 20 godina starijeg Hrvoja Hegedušića, visoko ugledne muzičke ličnosti. Teško joj je bilo ostavljati porodicu, kćerku Hanu i Martinu. Željela je da budu na okupu, da im pruži svu pažnju a snimala je u studiju noću kada je ne trebaju ni djeca ni kuhinja. Sa Arsenom Dedićem je mnogo radila i to nije bila samo saradnja već pravo prijateljstvo. Između ostalih saradnika i ona se našla na grafikonu albuma „Porodično stablo“ koji je uradio Zlatko Bourha.
Osvojila Porina
Iza Ksenije je veliki broj festivalskih nastupa, filmova, sinhronizacije…A onda dolazi u njenom privatnom životu do bračnog brodoloma. Sve četiri decenije zajedničkog života njen suprug je napustio. Dugo se nisu zakonski razišli. On je tvrdio da je 35 godina mlađa profesorica muzičke teorije Ljerka Šemeš isključivo njegova dugogodišnja saradnica. Nedugo zatim odlazi u Selnice da tamo živi, definitivno se razilazi sa Ksenijom 2013. godine da bi se ove 2020. oženio. Njihova bračna plovidba je okončana. Oni funkcioniraju kao baka i deda ali njihova međudosbna komunikacija je po civilizovanoj osnovi. Ksenija nakon 25 godina apstinencije od ekranizacije numera ponovo snima spot na pjesmu „Ne mogu ti to oprostiti“.
Osvojila je i Porin za najbolji album duhovne pjesme. Na mjestu člana žirija „Zvijezde pjevaju“ HTV našla se 2013. godine. I dalje je čest gost muzičkih emisija, snima na raznim projektima nakon novog buđenja. Konačno je shvatila da život nije crno – bijel. Uspone i padove ostavila je za sobom dostojanstveno, premda su je, kako reče, saplitale „alge“. I dalje će svojom pozitivnom reakcijom ostati čaša napunjena do pola, nikada do vrha!
Zahvaljujući Kseniji Zrinko Tutić se zadržao u muzici. Postao je veliki profesionalac i umjetnik a i sada ne krije da je u mlađim danima bilo hemije između ovog Banjalučanina po rođenju i Ksenije. Ganjao ju je ali je nikada nije mogao stići jer kaže bila je po tom pitanju „skliska“.
Oporezovana kao šund
Jedina komercijalna ploča „Ivane, vrati se“ iznenadila je publiku jer to od nje nisu očekivali i premda pjesma „Nisam više smjela“ sa te ploče nema banalnosti u tekstu je oporezovana kao šund. Razlog je rečenica „nisam više smjela, nisam smjela više, preliće se čaša od sljedeće kapi“. Obrazloženje je glasilo navodan poziv za uživanje u alkoholu, metaforu nisu uvažili.
Prateći vokali
Na ploči „Zora je“ Nede Ukraden pjevale su Vesna Srećković, Zorica Kondža i Ksenija Erker. Živjele su, kaže Ksenija, od zarade na pratećim vokalima. Ali i dalje tvrdi da je to muzička nepravda.
Piše: Jasna Durić