Kornelije Bato Kovač pijanista i autor brojnih muzičkih djela, stvaralac koji je svakim novim pristupom muzici pružao više i bolje. Njegova vlastita fonoteka je zbirka vrhunskih ostvarenja. Njegova osobenost i znanje o muzici mu nisu dozvolili „štancanje“ niti „brojke“ djela. Sve je moralo biti sa pečatom značajnog i važnog autorskog rada. Svrstan je među legende jugoslovenske i srbijanske muzičke scene.
Četiri mladića
Kornelije Kovač rođen je u Nišu 1942. godine. Rastao uz muziku i sa muzikom. Zapravo, rastao uz muzičku obitelj. Stoga i ne iznenađuje podatak da je dječačkom dobu počeo stvarati vlastite kompozicije. Predočio je 1956. svoju prvu viziju u pjesmi „Pusti trotoari“.
U subotičkoj gimnaziji mu se desio prvi javni nastup. Uz trio BKB muzicirao sjajan džez. Tako da se pojavljuje na Yu džez festivalu 1963. godine na Bledu. Prvo mjesto osvaja na sarajevskom „Vaš šlager sezone“ pjesmom „Moj profesor“. Sarajevo je bio grad gdje je Bato završio Muzičku akademiju, bio u grupi „4 mladića“, a onda se priključio Indexima sa kojima realizira djela „Boj na Mišaru“, „Ako jednom budeš sama“. Sa njima odlazi i na turneju u SSSR nakon čega odlazi na odsluženje vojnog roka.
U Beograd se seli 1968. godine gdje osniva „Korni grupu“, bend koji za kratko vrijeme postiže vrtoglavu popularnost. Na Euroviziji predstavljaju Jugoslaviju sa pjesmom „Moja generacija“ koja postaje bezvremenski hit. Tada već veliki i značajan bend dobivaju ponudu da stanu na scenu sa popularnom grupom Pink Floid. No, oni se razilaze.
Bato i dalje radi, a krajem 70-tih godina odlazi u London sa namjerom da promovira balkanski zvuk i približi ga svjetskom tržištu. I tamo je stvarao i nastupao sa velikim imenima svjetske muzičke scene. Vječiti radoholik je komponovao i za pjevače poput Čole, Topića, Nede, Jevremovića, Brene, Pejakovića, „Generacije 5“… Svaki put bi izrodio nešto što se zvalo hitom.
U samostalnoj karijeri Kornelije Kovač osim što je radio u Engleskoj, realizirao je i muziku za film, čak njih 55, pozorišnu muziku, muziku za TV serijale… Nikada nije „podbacio“, kako kaže narodna izreka. Svrstan je u sami vrh jugoslovenske muzike. A onda se desio raspad bivše države koji je njemu itekako teško pao. Odlazi u Španiju u nadi da će se sve brzo okončati jer nije slutio da će se desiti horor u bivšoj državi.
Vezan za Sarajevo
U tom periodu stvara, a prihod od prodaje usmjerava za djecu Bosne i Hercegovine. Apolitični, smireni i odmjereni gospodin u muzici, kako su ga zvali, beskrajno je i dalje vezan za Sarajevo. Ne zbog Indexa, „Četiri mladića“ i studija nego što Sarajevo osjeća svojim gradom.
Batino ime vezano je za titule najplodnijeg autora koji je obilježio jugoslovensku pop-rok scenu tog vremena, pa i poslije raspada države. Iskreno i direktno je davao oduvijek smjernice mnogim pjevačima. Privatnost čuva daleko od javnosti, no kako je dočekao „telal“ doba u kojem se ništa ne može skriti, teško su mu pale svađe kćerki Aleksandre i Kristine.
Ljut i povrijeđen je zbog narušenog ugleda obitelji. Svakog čuda tri dana dosta, kažu, naročito što je već nosilac titule u svojoj branši. Priznat od Egipta do Beograda. Okušao se i kao pisac djela „Tamne dirke“, „Falko“ i „Fus note“ i na tom polju dobio plus jer Korenelije Bato Kovač je umjetnik, legenda koja i danas stvara sa iznimnom strašću.
Bato je Zdravka Čolića otpustio iz „Korni grupe“ jer je bio mišljenja da on nije bio za tu vrstu muzike. Nije za bend nego za solo karijeru. A odmah potom mu napravio velike hitove „Emili“, „April u Beogradu“, „Živiš u oblacima“, „Ona spava“, „Ti si mi u krvi“…
„Sitnije, cile, sitnije“
Bato je nerijetko bio napadan od strane sedme sile. Tako su kao ose navalili na njega poslije realizacije numere „Sitnije, cile, sitnije“ sa Brenom. Kazivali su da čovjek evropskog zvuka piše pjesmu tog tipa. Potom su mediji kazivali kako je njegova instrumentala „Igrale se delije“ četnička pjesma. A on je kratko odgovorio da je ta melodijska linija nastala prije pojavljivanja četnika.
„Trla baba lan“
Batina pjesma „Trla baba lan“ je nastala u vrijeme Titove posjete afričkim zemljama. Neko se našao da ga skine sa radija jer je tekst sumnjiv. Brzo je sve došlo na normalu, a kompozicija je postala ogroman hit.
Piše: Jasna DURIĆ