Zumra Mulalić je bila pjevačica narodne pjesme. Ona se ubraja među prve prezentatore sevdah bogatstva. Divne, poravne pjesme sevdalinke. Pjesme široke a mirno ispjevane. Ona je bh. sevdalinku izvodila nalik Sofkinoj interpretaciji. Kažu da grlo svakog pjevača nije za taj vid muzičkog izražaja. Poravni sevdah se pjeva grlom, srcem, prostranom dušom oplemenjenom dertom. A Zumra je počela poravnu interpretaciju sevdalinke da pjeva kad niko od pjevača u to doba nije tako pjevao.
Njen čisti vokal
Zumra Mulalić rođena je u Doboju 1928. godine. Kako to obično biva sa vanserijskim talentima nije moglo proći a da ne bude otkriveno. Ona se među prvim pjevačima oglasila na Radio Sarajevu. Istina, umnogome joj je pomogao korepetitor Jozo Penava i Ismet Alajbegović Šerbo. Započela je sa arhivskim snimcima, biserja starih, izvornih gotovo zaboravljenih pjesama. Njen čisti vokal davao je poseban pečat svakoj od numera koje bi snimila. Samim tim zadovoljila je sve muzičke kriterije koji su traženi u to doba. Singlicu u izdanju Jugotona realizira 1952. godine sa pjesmama „Gdje si dragi, živa željo moja“ i „Sarajevo, behara ti tvoga“ a sve uz pratnju Ismeta Alajbegovića Šerbe. Ta singl ploča prodata je u srebrnom tiražu. Nizali su se snimci pjesama „Svadili se orli i sokoli“, „Dvoje su se zavoljeli mladih“, „Siroče sam na sve mi se žaluje“, „Rumena mi ruža procvala“, „Otkako je Banja Luka postala“, „Kud se spremaš, konja sedlaš“, „Kamen gori, biser odgovara“…
Godine 1966. izlazi singlica sa pjesmama „Konja kuje brate Sulejmane“ a 1967. „Skupile se cure u sokaku“, potom 1968. „Djetelina sa četiri lista“. Na albumu „50 najljepših originalnih sevdalinki“ uz Zehru Deović, Nadu Mamulu, Radmilu Dimić, Himzu, Safeta… našla se i Zumra Mulalić sa sevdalinkama koje ocrtavaju ambijente čaršija, mahala, avlija, ljubavi, tuge… Zumra je snimila i ostavila iza sebe snimke koje su bogatstvo sa tananim melizmima a koji su opet nas vraćali u to neko davno vrijeme dočaravajući duh i atmosferu u njemu kroz pjesmu. A onda je došla nova tehnika i veliki orkestri. Dosta dotadašnjeg arhivskog materijala je nažalost oštećeno.
Narušeno zlatno doba
Sa Šerbom i Miloradom Todorovićem ona 1984. godine snima pjesmu „Put putuje Latif aga“. Zlatno doba prave poravne sevdalinke je narušeno. Ta životna podloga koja je bila plodno tlo za stvaranje takvih pjesama je iščezavalo. Nerijetko se putem radio talasa oglašavala i ponekad u TV emisijama a decenije je provela na Radio Sarajevu. Trudila se uz dosta ljubavi da ostavi generacijama tu muzičku dragocjenost. Preminula je 1993. godine žena, umjetnica, interpretatorka pjesme bez srkleta.
Pomoć supruga Milorada Todorovića
Zumra Mulalić se svrstava među doajene sevdaha. Od velike pomoći i uvijek uz nju bio je njen suprug Milorad Todorović, harmonikaš koji je svirao decenijama u orkestru Radio Sarajeva. Zajedno su realizirali veliki broj unikatnih snimaka a on je preminuo 2008. godine.
Muzička predigra
Na jednom od TV gostovanja Zumra je kazala da nije pogriješila što je upravo tu vrstu pjesme pjevala. Pojasnila je da je bosanska poravna sevdalinka u svemu specifična pa i po toj muzičkoj predigri. A onda je kazala da se rado sjeća te mladosti koja je sama po sebi lijepa a pogotovo kada se sjeti tih razdraganih lica koja su je slušala. To ostaje za nezaborav.
Sramota za odgovorne
Osim što je većina arhivskih snimaka iz 50-tih i 60-tih uništena u arhivu Radio Sarajeva o Zumri Mulalić je sve vrlo šturo zabilježeno. Rijetko se može šta o njoj čuti, o pjevačici prelijepog vokala, pa i ne čudi da je jedne prilike rahmetli Vehid Gunić kazao da to ide na sramotu onih koji su odgovorni.
Piše: Jasna DURIĆ