Za posljedicu evolucije estradne muzike dobili smo pjesme koje su pune kompjuterskih obrada, nerazumljivog teksta, jednostavnog, ali zaraznog ritma, kao i minimalnog prisustva melodije. Rodonačelnici tih savremenih muzičkih tokova u regionu bez svake sumnje su Jala Brat i Buba Corelli. Oni su ove trendove prvo postavili u svojim pjesmama, da bi ubrzo takve pjesme počeli praviti i drugim izvođačima.
Najuspješnija perjanica njihovog angažmana za druge je Maya Berović. Njoj su uradili kompletan album “7” koji je donio sve sami komercijalni hit do hita, uključujući i pjesmu “Načisto”.
Riječ je o baladi koja donosi ispovijest žene kojoj nije uzvraćena ljubav. Kako i sami stihovi kažu – skoro kobno ranjena (sa akcentom na ovo skoro) ona priča priču o stanju u svom srcu. Heroina ove pjesme vjeruje da se zaljubila u pogrešnog čovjeka koji nije bio u stanju da joj uzvrati ljubav. Umjesto toga on je sreću pronašao u zagrljaju druge žene. Ne treba posebno naglašavati da je to saznanje pogubno po nju. Ipak, kako žene to često umiju da urade, ona skuplja ono malo snage što ima u sebi da ostane dostojanstvena, te glumi da je fantastično.
Čak je, oslovljavajući čovjeka u kojeg je nesrećno zaljubljena sadistom pokazala da je svjesna sve pogubnosti koju on ima po nju. Iz takvih odnosa je najbolje izaći, bez obzira koliko to bolno bilo, a to je upravo što ona čini.
Ipak, da ni njeni postupci nisu bez mana pokazuju stihovi – u svakoj čaši tražim dno, što u kontekstu saživljavanja omladine sa novokomponovanom muzikom djeluje dodatno poražavajuće, jer se usvaja kao obrazac ponašanja. Mladom čovjeku je teško objasniti da je utjeha koju pruža alkohol samo iluzija. Toga se kasno postaje svjestan.
Još jedna osobenost modernih muzičkih tokova je uspjeh na društvenim mrežama. Ukoliko nemate desetine miliona pregleda – pjesma vam i nema neku vrijednost. Pjesme Maye Berović to definitivno imaju, a opet je diskutabilan njihov kvalitet…
Piše: O.TOŠIĆ