Prije tri godine Lisa Linh dala je otkaz na svom poslu kako bi putovala svijetom i sve to marljivo objavljivala na svom Instagram profilu, gdje se približila brojci od 100.000 pratitelja. Od tada je za razliku od ‘običnih smrtnika’, odsjedala u predivnim hotelima diljem svijeta, od Meksika, Quebeca do Cookovog otočja.
Najčešće nije potrošila ni centa. Linh je dio velike i brzo rastuće grupe ljudi influencera koji su iskoristili svoj društveni utjecaj kako bi putovali svijetom, često i na jako luksuzan način. I dok se Linh i ostali elitni influenceri mogu pohvaliti osobnim pozivima od strane hotela, niz njezinih drugih manje poznatih kolega obasipa hotele nizom zahtjeva za plaćenim troškovima smještaja u zamjenu za nekoliko objava na njihovim profilima.
Kate Jones, marketing i komunikacijska menadžerica resorta s pet zvjezdica na Maldivima, kaže kako oni dnevno dobivaju najmanje šest zahtjeva od samoprozvanih influencera, i to najčešće direktno, preko poruke na Instagramu.
–Svi koji imaju Facebook nazivaju se influencerima. Ljudi će reći, želim na Maldivima provesti deset dana i objavit ću dva posta na Instagramu koje će lajkati 2000 pratitelja. Ljudi s 600 Facebook prijatelja će reći – bok, ja sam influencer, i želim ostati u vašem hotelu sedam dana- prisjeća se poruka. Ostali šalju nejasne emailove poput – Želim surađivati s vama, bez ikakvog daljnjeg objašnjenja. Ti ljudi očekuju, u prosjeku, plaćeni boravak od pet do sedam noći, a Maldivi nisu jeftina destinacija- naglašava Jones. Kaže kako samo oko 10 posto zahtjeva koje zaprime su vrijedni daljnjeg istraživanja. Jack Bedwani, voditelj The Projects, konzalting agencije koja surađuje s nekoliko ugostiteljskih marki, kaže kako je blizak sa PR managerom novog hotela i kluba na Baliju, pa se prisjeća njegovih iskustava, prenosi Express.hr.
-Dnevno dobivaju od pet do 20 direktnih upita od samoprozvanih influencera. Mreža je jako široka a taj naziv, tj.pojam jako slobodan. Amatere i profesionalace možete prepoznati jako brzo. Većinu amaterskih pristupa najčešće prati jako loše napisan zahtjev. Zvuče kako da ste se dopisivali s prijateljem i dogovarali večeru, jako su kolokvijalni. Ne nude dovoljno dobar razlog da netko u njih uloži ili ih ugosti-naglašava Bedwani.