Michelangelo di Lodovico Buonarotti Simoni rođen je 6. marta 1475. godine u mjestu Caprese u Toscani. Jedan je od najvećih umjetnika svih vremena; slikar, kipar, arhitekt i pjesnik. Tvorac je djela nadnaravne ljepote kojoj se i danas divimo. Na sreću, njegova genijalnost priznata je već za njegova života. Rođen je u uglednoj firentinskoj porodici kao drugi od petero braće. Već sa šest godina ostao je bez majke te je poznato kako je u ranom djetinjstvu bio osjetljiv, šutljiv i sramežljiv dječak. Otac mu je bio gradonačelnik Capresea.
Poslao je Michelangela na školovanje u Firenzu još u ranom djetinjstvu. S trinaest godina počeo je učiti tehniku freske kod slikara Domenica Ghirlandaija da bi zatim završio studij skulpture u Medici vrtovima. Lorenzo de Medici Veličanstveni, koji je u to vrijeme bio poznat kao prosvijećeni i velikodušni poklonik umjetnosti, pozvao ga je k sebi i tu započinje njegov uspon. Veliki broj njegovih djela iz slikarstva, kiparstva i arhitekture je među najpoznatijim u povijesti umjetnosti, ali skulpture u mramoru su bile njegova strast.
Pravio ih je cijeli svoj stvaralački vijek, a drugim umjetnostima se bavio samo u određenim etapama. Da bi izrazio savršenstvo ljudskog tijela, posvetio se i studiranju anatomije uz pomoć bolnice Santo Spirito. Michelangelo je, pored Leonarda da Vincija, jedan od najinspirativnijih umjetnika talijanske kasne renesanse, kao i svijeta umjetnosti općenito, s uzorom u svom prethodniku Donatellu. Podarene su mu nadljudske moći, božansko nadahnuće i upornost. O tome kaže:
-Da ljudi samo znaju koliko sam naporno radio da bih postao majstor, moja djela ne bi izgledala uopće toliko čudesna.
Godine 1496. u Rimu stvara svoje prvo značajnije djelo Oplakivanje (Pieta).To je mramorna skulptura Marije koja dostojanstvenog držanja i blaženim, pomirenim izrazom lica drži na krilu mrtvo tijelo Isusa Krista. Dvije mramorne figure stopljene su u jednu.
Nakon povratka u Firenzu 1501. godine isklesao je Davida, savršenog muškarca i centralnu figuru svemira, kako ga je sam doživio. U to vrijeme Michelangelo je slikao i svoju Svetu porodicu. On se prvi odrekao kršćanske tradicije i kršćanskih simbola na grobovima.
Na njemu je kao i na mnogim skulpturama prikazao ono ljudsko u čovjeku, pa je kao i antički kipari nastojao ovjekovječiti trenutak i predstaviti svu ljepotu ljudskog tijela u pokretu, sa svim mišićima, zglobovima i tetivama. Kao i Leonardo da Vinci, nije se zadovoljavao naučiti zakone anatomije preko posrednika već je analizirao ljudsku anatomiju, secirao mrtva ljudska tijela i crtao žive modele, sve dok u potpunosti nije svladao ljudsko tijelo u svim mogućim pozama i pokretima. Michelangelo je bio prvi umjetnik koji je prikazao ljudsko tijelo u svim pokretima.