Danonoćno žive pred očima miliona ljudi, tuku se, svađaju, psuju, imaju intimne odnose, plaču, otkrivaju intimu… A sve to s jednim ciljem – postati slavan. Jer kad nemaš neki konkretan talent, bolje prečica do slave od rijaliti programa nema.
Trenutno je najpopularniji rijaliti program u Srbiji “Zadruga”, koju Pink TV emituje već treću sezonu za redom, a Produkcija je riješila da otkrije kako on nastaje.
Po kojim kriterijumima se biraju kandidati, koliko njih se “ciljano traži”, a koliki procenat je “slučajno prijavljenih”?
– Biranje kandidata je komplikovan posao u kojem učestvuje tim ljudi. Na projektu su angažovani kasting menadžeri koji imaju konekcije u svim životnim sferama. Odabir kandidata je sve, samo ne slučajnost i nasumično biranje. Prije početka “Zadruge” imali smo opciju da se putem Instagram profila vlasnika Pink televizije, Željka Mitrovića, prijave svi oni koji žele da učestvuju. Stiglo je na desetine hiljada zahtjeva, obavljeno nekoliko stotina razgovora s onima čije su biografije u startu pokazivale da je u pitanju osoba koja je potencijal. Od svih prijavljenih putem Instagrama, priliku je dobio Stefan Kandić-Kendi. Kada prođu prvi krug (razgovor s članovima produkcije), slijede razgovori sa psiholozima i psihijatrima, kako bi se dobio kompletan sklop ličnosti.
Po kojim se kriterijumima određuju honorari kandidata, ima li pregovora? Da li vam se dogodilo da ste nekog kandidata precjenili ili preplatili?
– Honorari su poslovna tajna, a to je definisano ugovorom i na to pitanje ne smijemo odgovoriti.
Jeste li morali sa nekim od kandidata da rješavate nesuglasice na sudu?
– Svaki kandidat koji je diskvalifikovan snosi posljedice određene ugovorom, a to je da Pink International Company ima pravo da potražuje odštetu u iznosu od 50.000 eura.
Koliko je potrebno investirati za početak nekog rijalitija koji su popularni kao oni u vašoj produkciji?
– “Zadruga 3” je jedan od najzahtjevnijih i najkompleksnijih rijaliti formata u svijetu, o čemu svjedoče i brojna međunarodna priznanja. U “Zadrugu” je do sada uloženo oko 20 miliona eura.
Budući da se program emituje 24 sata dnevno, ima li cenzure?
– Cenzura ne postoji, jer kao što ste naveli, program se emituje 24 sata bez prestanka i to na nekoliko strimova.
Kako su se s godinama mijenjale sigurnosne mjere unutar Imaginarijuma?
– Sigurnosne mjere su od početka bile na visokom nivou. Pored zdravstvene zaštite učesnika, kojima su ljekari dostupni 24 sata, sigurnosne mjere su nešto o čemu se strogo vodi računa. Pored osiguranja, koje je na imanju prisutno 24 sata, “Zadruga” je građena po najvišim standardima i ona je, zapravo, mali grad s kompletnom infrastrukturom.
Kada ste prvi put došli na ideju da u rijaliti ubacite relativno anonimne zvijezde iz regije?
– Pink televizija ima svoju publiku u cijelom regionu koju poštuje i njeguje. Tako u “Zadrugu” ne pozivamo samo kandidate iz Hrvatske, već i iz Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore… Vjerovali ili ne, svake godine se prijavi veliki broj kandidata i iz Bugarske.
Koliko, ako se to može grubo procijeniti, vas kao produkciju košta “stvaranje” rijaliti zvijezde?
– Dovoljno je reći da televiziju sat vremena rijalitija košta između šest i deset hiljada eura.
Koliko ljudi radi na nekom rijalitiju, koliko kamera je tu uključeno, koliko snimatelja, koliko ljudi u režiji…?
– Zadrugu pokriva 150 kamera, tri spider sistema i osam dronova. U tri smjene “Zadrugu” u svakom momentu “pokriva” po 150 zaposlenih.
Prema vašim iskustvima prijavljenih kandidata, u kolikoj se mjeri razlikuju kandidati i po čemu, koji žele ući u rijaliti poput “Zadruge”, a po čemu oni koji se prijavljuju po pjevačkim takmičenjima?
– Razlika je minimalna. I jedni i drugi žele pobjedu i reklamu.
Prema vašim iskustvima, koliki je rok trajanja rijaliti zvijezda, koji je njihov benefit nakon učestvovanja u vašim TV formatima?
– Svjedoci smo da nijedna kampanja nema takav efekt kao učestvovanje u “Zadruzi”. Svi koji su izašli iz nje višestruko su finansijski profitirali. Njihov rok trajanja zavisi od njih samih, ali svjedoci smo da su jedne od najvećih regionalnih zvijezda, upravo učesnici “Zadruge 1”. Od tada je prošlo skoro tri godine.
Express/24sata.hr