Posljednja epizoda kultnog rijaliti šou programa “U korak sa Kardašijanima” emitovana je nedavno, nakon dvadeset uspješnih sezona na televiziji. Od samog početka emitovanja davne 2006. godine, članovi porodice Kardašijan postali su svjetske zvijezde sa milionima na računu, a usput su uspjeli i da promijene svijet kakav smo nekada poznavali.
Voljeli ih ili ne, šta god o njima mislili, njihov uticaj na društvo ne može da se ospori. „BBC“ i „Standard“ naveli su pojedine razloge zbog kojih se ova porodica upisala u istoriju i modernu pop kulturu.
Bili su svoji pred kamerama
-Svjesno su i namjerno glumili sebe – kaže dr Meredit Džouns sa Univerziteta Brunel u Londonu, objašnjavajući kako je taj nivo autentičnosti privlačan publici.
Dio njihovog uspjeha, kako tvrdi, došao je upravo iz njihove spremnosti da se otvore pred kamerama i podijele svoju intimu s cijelim svijetom.
Džouns naglašava i da je važnu ulogu imao humor.
-Ljudi ne smatraju Kardašijanke smiješnima, ali muškarci u porodici, poput Skota Disika, bivšeg partnera Kortni Kardašijan, jesu komične budale pa je to mnogima jako zabavno – pojašnjava.
Borili su se protiv transfobije
Bus Džener, otac Kendal i Kajli, 2015. godine izašao je u javnost kao Kejtlin Džener, i to na najspektakularniji mogući način. Te godine Kejtlin je imala intervju s Dian Sajer, a njen lik krasio je naslovnicu Vanity Faira nešto kasnije iste godine. Kejtlin je kasnije pokrenula i sopstveni rijaliti šou „I Am Cait.“ Svojim je radom i otvorenošću uticala na razmišljanja starijih, konzervativnih i transfobnih ljudi.
Oblikovali su mišljenje o ženskoj ljepoti
-Rekla bih da je Kim duboko uticala na globalne standarde o tome kako mislimo da lijepa žena izgleda – kaže Džouns.
-Publika će se identifikovati s ljudima koji im više liče. Da je ovo bio šou prepun visokih, mršavih, plavokosih žena, mislim da ne bi bio ni približno ovoliko uspješan.
Postali su pioniri samopromocije na društvenim mrežama i stvorili influensere
-Nemoguće je odvojiti njihov uspjeh od uspjeha na društvenim mrežama – kaže Džouns.
Porodica Kardašijan prva je počela da zarađuje pomoću svojih pratilaca. Kajli i Kim nalaze se u prvih 10 najpraćenijih profila na Instagramu, dok su Kendal, Kloi i Kortni u prvih 20.
Na svojim profilima su promovisale različite proizvode, a posebno sopstvene kozmetičke i modne linije, što im je donijelo hrpu novca i još veću popularnost.
Pokazali su drugačiji tip porodice
Sa svijetom su dijelili i najintimnije trenutke svog porodičnog života, a gledaoce je impresioniralo što se Kardašijani uvijek drže zajedno uprkos brojnim svađama i nesuglasicama.
Vidjeli smo kako se bave složenim problemima, prolaze kroz turbulentna razdoblja te prekidaju i obnavljaju odnose. Pokazali su jedan drugačiji, nekonvencionalni tip porodice s kojom mnogi danas mogu da se poistovjete.
Borili su se protiv optužbi za rasizam i prisvajanje kulture
Kardašijani su često bili optuživani za prisvajanje tuđe kulture, odnosno takozvani „crni ribolov“, kada se neko pretvara da je tamnoput ili mješovita rasa na društvenim mrežama.
-Prisvojili su toliko toga. Od njihovih tijela, preko odjeće, do načina na koji prave frizure…Toliko je toga prisvojeno od drugih kultura, posebno crnačke kulture. Na Kardašijane se gleda kao na bijelce i crnce istovremeno – kaže Adria Goldman, docentkinja komunikologije na Univerzitetu Mary Washington.
-Stalna popularnost i uspjeh Kardašijana uprkos kritikama pokazuju da na nekom nivou ljudi ipak prihvataju prisvajanje kulture, nerazumijevanje prisvajanja kulture ili kombinaciju obje stvari – rekla je docentkinja.
Priredio: O.T.